A motorozásról elsőként sokaknak a jó idő jut eszébe, a tél beköszöntével a legtöbben könnyes búcsút vesznek a motortól és elteszik téliálmot aludni. Ezzel együtt persze kezdik vágni a centit, hogy mennyit kell még várni, amíg újra nyeregbe pattanhatnak. Tavasszal pedig az első napsütéses napokon a motorosok épp úgy rajzanak ki az utakra, mint méhek a frissen kinyílt virágmezőkre. Bár előfordul a téli hónapok alatt is egy-egy napsütéses nap, amikor szárazak az utak. Ilyenkor nagyon nehéz ellenállni, hogy egy kicsit megjárassuk a gépet, és valljuk be a legtöbben nem is tudunk ellenállni. Vannak azonban, akik dacára a kemény mínuszoknak, télen is két keréken járnak.
Sokat olvashatunk a különböző motoros ruházatról és azok védelmi funkcióiról, melyik hogyan véd meg minket egy-egy esés alkalmával, milyen jól szellőznek, nem izzadunk bele stb... Ez mind szép és jó, ha 15 fok fölötti a hőmérséklet. A dermesztő hidegben azonban a hátunk közepére sem kívánjuk a kellemes és hűsítő szellőzést. A téli hónapokra más védőruházatra (vagy megfelelő és réteges aláöltözésre) van szükség. Ez vonatkozik a kézfejükre is. Elsőre nem is tűnik annyira fontosnak, pedig az, hiszen a menetszélnek leginkább a kezünk van kitéve. A megszokott, bélés nélküli protektoros bőrkesztyűben az ujjaink pillanatok alatt jégcsapokká válnak, ledermednek, így sem a kormányon lévő gombokat, sem a kuplungot, sem a féket, sem pedig a gázkart nem tudjuk megfelelően használni. Ezen felül komoly ízületi problémák is kialakulhatnak. Hógolyózni sem csupasz kézzel, vagy vékony kötött kesztyűben szoktunk, hanem vastag, síkesztyűben, ami nem ázik át és jó melegen tartja a kezünket.
Bár elsőnek jó ötletnek tűnhet, hogy bevessük a motorozáshoz is a síkesztyűt, ezt azonban mégsem ajánljuk senkinek. A hidegtől ugyan megvédhet, de az esésekkel szemben nem. Arról nem is beszélve, hogy a kiképzésük sem megfelelő a motor kezeléséhez. A legmegfelelőbb választás a motoros téli kesztyű.
A motoros téli kesztyűk kívül textilből és bőrből készültek, belül melegen béleltek, és a hagyományos motoros kesztyűvel ellentétben, nincsen rajtuk szellőző nyílás, így a mínuszok nem juthatnak be a kesztyűbe, hogy áthűtsék a kezünket. A védelemről a motoros téli kesztyűk esetében általában nem kevlár gondoskodik, hanem ütéselnyelő szivacsok, melyek a vastag kesztyű ellenére is szabad mozgást biztosítanak az ujjak számára. A kesztyű anyaga jól ellenáll a víznek is, így az nem ázik át még extrém időjárási viszonyok mellett sem. (Azért a saját biztonságod érdekében szakadó hóban ne indulj útnak motorral!)
Bármilyen meleg is egy motoros téli kesztyű, a hideg elleni védelmet tovább növelhetjük a kormányra erősíthető kézmelegítővel, melyet a téli hónapok alatt szinte minden futár motorján is megtalálhatunk, ami nem véletlen, hiszen jól véd a dermesztő menetszél ellen. Ennek használatához azonban pontosan ismernünk kell a motorunkat. Anélkül kell tudni mi hol van, hogy látnánk, hiszen a kézvédőn keresztül nem látjuk sem a karokat, sem a gombokat.