Motoron ülve különösen oda kell figyelni a biztonságra, ahogyan autóba ülve is becsatoljuk a biztonsági övet, úgy motoron bukósisakot és motoros ruházatot viselünk.
Habár hazánkban csak a bukósisak viselése kötelező, a motoros kabát, illetve motoros ruha éppen annyira fontos, hiszen megvédi a teljes testünket egy esés alkalmával.
A motoros ruhának számos szempontnak meg kell felelnie. Fontos, hogy kellően rugalmas legyen, ne akadályozza a motorost a szabad mozgásban és a motor kezelésében. Ellen kell állnia az időjárási viszontagságoknak (persze ésszerű kereteken belül, hiszen szakadó esőben ritkán döntünk úgy, hogy motorozni indulunk), ugyanakkor megfelelően kell hogy szellőzzön. Az is lényeges, hogy látható lenyen a motoros. Bár a legtöbben szeretik a fekete motoros kabátot vagy motoros nadrágot, ezek általában fényvisszaverő csíkokkal vannak ellátva, hogy a közlekedésben résztvevők könnyebben észrevegyék őket (hisz ismert, a közlekedés egyik legfontosabb szabálya: láss és légy látható).
A motoros ruhában és kabátban több helyen is protektorok vannak, amik a törékeny, illetve sérülékenyebb lágy részeket védik, például a vállakat, a könyököket, térdeket és a gerincet (valamint a benne található gerincvelőt) is.
A motoros kabát és motoros ruha fontos, hogy magas kopásállóságú anyagból készüljön, mely ellenáll az aszfalton való csúszásnak, és megvédi a horzsolásoktól a motoros bőrét. Erre az egyik legalkalmasabb a marhabőr, vagy kengurubőr.
Fontos észben tartani, hogy a legjobb motoros ruha, illetve motoros kabát is akkor nyújt megfelelő védelmet, ha a méret is jó. Ha úgy érezzük, hogy bárhol szorít, bevág, nem tudunk benne megfelelően mozogni, vagy pont, hogy lóg rajtunk, és túlságosan gyűrődik, akkor nem képes maradéktalanul ellátni a funkcióját, a protektorok és megerősített részek sem oda esnek, ahol azoknak ideális esetben lenniük kellene. A motoros kabát mérete akkor jó, ha szinte észre sem vesszük, hogy viseljük. Ha olyan, mintha a második bőrünk lenne.