Nem győzzük eleget hangsúlyozni, milyen fontos motorra ülve a megfelelő védőruha viselése. A motoros ruházat tekintetében a legtöbb esetben a figyelem középpontjában a motoros kabát és a bukósisak áll, (hiszen ezek óvják meg a legfontosabb belső szerveinket), és csak kevés szó esik a motoros nadrágról, pedig egyáltalán nem elhanyagolható.
A motoros nadrág akkor jó, ha dereka magasan felér, védve a derekat és a veséket is, de nem szorítja vagy nyomja a hasunkat vezetés közben. A méret akkor jó, ha tökéletesen illeszkedik, akár egy második bőr. Nem áll el sehol, nem gyűrődik, nem lobog a menetszélben. A térdprotektoroknak is pontosan a térdeknél kell lenniük, hogy megvédhessék az ízületet. Egyes motoros nadrágok térdén nem csak protektor, hanem térdkoptató is van, melyet főként versenypályán való motorozás során tudunk igazán kihasználni.
A legtöbb motoros nadrág derekán cipzár található, melynek párját a kabátba varrhatjuk, így összecipzározhatjuk a két védőruhát, így azok még teljesebb védelmet nyújtanak motorozás közben.
A motoros nadrág, akárcsak a kabát készület bőrből (jellemzően marhabőrből, vagy kengurubőrből), vagy cordurából, de létezik motoros farmernadrág és cross nadrág is. Fontos, hogy mindig a motorozás típusának megfelelő ruházatot válasszunk, például egy cross pályán ugrató motorosnak nem lesz ideális választás a bőr motoros nadrág, számára speciális cross nadrág lesz a legjobb választás, ugyanígy gyorsasági motoros pályán való motorozáshoz sem alkalmas a motoros farmernadrág.
Fontos leszögezni, és ez igaz minden motoros ruhára, és védőfelszerelésre, nem csak a sofőrnek kell beöltöznie, hanem bizony az utasnak is. Egy esetleges esés alkalmával az út nem válogat, hogy ki ült elöl, és ki hátul. Sofőrként utasunk testi épségéért is mi felelünk, a felelősség a mi vállunkat nyomja. Így hát csak akkor induljunk el, ha utasunk is visel bukósisakot, motoros nadrágot, kabátot és kesztyűt, valamint motoros csizmát vagy cipőt.